Friday, February 27, 2009

PAHIT MANIS FEBRUARI


Mulanya…

Februari yang senteng ini dianggarkan bulan yang pahit untuk dilalui….

Sangkaan Epa bulan ini bulan yang menyeksakan tanpa ada sinar dibaliknya. Apa tidaknya awal-awal lagi Epa sudah diuji dengan masa dan tanggungjawab. Tanggungjawab seorang kakak, pelajar dan bakal penulis.

24 jam sehari,


Kini baru Epa rasakan angka itu tidak mencukupi untuk melakukan semua kerja dan tanggungjawab. Bayangkan tolak tidur ; enam jam setengah, makan ; setengah jam, persiapan membersihkan diri dan masa menghadap TUHAN sudah makan masa satu jam. Epa sudah kehilangan lapan jam. Hanya tinggal 16 jam saja lagi.

Waktu 16 jam itu sangat singkat.


Cuma perlu pejam celikkan mata sudah telan 15 jam. Sisanya satu jam cuma.

Satu jam!


Terfikir dek benak Epa, apa yang perlu Epa lakukan selama satu jam itu? Sudah makan pula suku jam waktunya. Hanya untuk berfikir cuma. Tinggal seperempat waktu lagi. Akhirnya seperempat masa itulah yang Epa gunakan untuk menulis segala yang terpendam. Termasuklah PeTA yang menanti.

Dan di bulan Februari ini juga, Epa mendapat cahaya yang dinanti… kedatangan seorang maskulin tautan hati semua yang menanti…

Mudah-mudahan bulan seterusnya Epa dapat masa yang lebih lagi untuk menyempurnakan PeTA Epa.

PeTA, Oh PeTA…!


2 comments:

Ricca said...

wah.. berwajah baru nampak.. hehehhe..
semoga kehadiran anak buah sulung nih, bawa kebahagiaan buat Epa sekeluarga.. Ishhh.. tak sabar plak ika nak engok muka si comel tuh.. letak larr gambar dia Epa..

Eva Sardiyanti Sarudin said...

~ hehehe... nanti epa letak k...